måndag 21 april 2008

Sweded

Igår såg vi Be Kind Rewind på bio. Jag kan fortfarande inte riktigt säga vad jag tyckte om den. Gondry har tidigare imponerat på mig, och jag älskar fantasifulla filmer. Trots det var det något med Be Kind Rewind som inte fastnade. Jag lämnade biografen oberörd. Jag tyckte inte att filmen var dålig, men jag kände inte heller att den höll samma klass som Science of Sleep eller Spotless Mind.
Paret bredvid mig älskade helt uppenbart filmen. Han skrattade så han knappt fick luft. Hon skrattade så hon låg dubbelvikt och höll sig för magen.

Jag log, och gillade det oväntade. Men när jag kom hem fantiserade jag inte om att spela in egna Sweded-filmer. Jag kände mig inte heller inspirerad att rädda ett kulturmärkt hus eller hjälpa en äldre man behålla sin bostad. Jag var som sagt oberörd.

Till skillnad från mig så har många inspirerats att göra egna Sweded-filmer. Finns på Youtube.

Inga kommentarer: