måndag 19 maj 2008

Diademolycka

Ännu en anledning till att jag är sur över Forsbergs utställning är att det tog mig faktiskt nära en timme att komma dit. Jag hade kunnat stanna hemma i lugn och ro och läst en bok istället.

Men nej, jag fixade och donade och sprang till bussen. Busschauffören som förmodligen var full lyckades köra bussen så fruktansvärt dåligt att jag höll på att ramla ur sätet. Istället för att ramla ut i gången så slog jag i huvudet! Hårt! Jag hörde ett rejält BANG och undrade lite chockad vad som hänt. Då ramlade mitt diadem ner i knät på mig. I två delar. Resterna av diademets piggar fick jag pilla bort från huvudet. Jag blödde små små prickar från skalpen. Yr blev jag. Och ont i huvudet har jag.

Något som däremot var trevligt med dagens utflykt var middagen på en skabbig indisk restaurang vid Hornstull. Stället ser verkligen helt fallfärdigt ut, men maten är extremt god! Tikka Masala och Paneer Naan. Hur gott som helst! Borde ta reda på vad restaurangen heter.

Inga kommentarer: